עמותת מלי – מרכז לאזרחים יוזמים (ע"ר) היא עמותה שחזונה הוא לעודד אזרחים לתרום רעיונות לתועלת החברה והסביבה.

אם זיהיתם בעיה ופיתרון שאחרים פשוט לא רואים או שיש לכם דרך מקורית לעשות משהו טוב למען החברה, מלי תשמח לעזור לכם לחשוב על הרעיון ולפתח אותו. מלי גם עוזרת להוציא לפועל רעיונות נבחרים (לא מסחריים) שיש להם ערך חברתי משמעותי.

המיזם הראשון של מלי הוא מיזם המלאכים, רעיון מקורי אשר מאפשר לאזרחים לתרום פחיות ובקבוקים ריקים עם ערך של פיקדון למען עמותות לפי בחירתם. העמותה אוספת כמויות גדולות, פודה אותם, ומעבירה את התרומה לעמותות לפי בחירת האזרח. אחד ממייסדי העמותה, ד"ר דורון שולצינר, הגה את הרעיון כאשר חשב לעצמו מה ניתן לעשות עם כל אותם בקבוקים ריקים שהצטברו אצלו על השיש במטבח. הוא הבין שיש פה פוטנציאל בלתי ממומש לתעל את כספי הפיקדון למען מטרות ציבוריות תוך מתן אפשרות לאזרחים לתרום בדרך סביבתית ומקורית למען מטרות לפי בחירתם.

מלי אוספת מכלי פיקדון מאזרחים בימי איסוף מיוחדים ומתרימה אותם עבור עמותת אלו"ט, איל"ן, אנוש, החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ועוד. ימי האיסוף מתקיימים פעם בחודש בעמדה בתל אביב ובמודיעין, ובקרוב מאוד גם בערים נוספות. גם מספר מסעדות, בתי קפה ומקומות עבודה החלו לתרום את מכלי הפיקדון שלהם דרך עמותת מלי. העמותה כבר אספה אלפים רבים של מכלי פיקדון למיחזור ולתרומה.

מלי מובלת על ידי אחד עשר חברי ועד מנהל מתחום האקדמיה, הסביבה והיזמות, הכל בהתנדבות מלאה. העמותה מזמינה מתנדבים לרכז פעילות בערים נוספות. וכמובן, אתם מוזמנים לתרום את מכלי הפיקדון שלכם ביום האיסוף הקרוב. ניתן להתעדכן על פעילות העמותה בדף הפייסבוק שלה ובאתר האינטרנט.